Espionage ¢ Journalism

A9 Ry SNRY) Urived Comptond

UNITED STATES DISTRICT COUR
for e ey
Bantern Diserict of Vieginia

United Staies of Aowrics .
L TR
Case No 173 CR 206 fand)

~

Ecdward 2 Snowden
==~ —— ' UNDER SEAL
CRIMINAL COMPLAINT
1, the coenplainan in this come, stase Ui the Sollowing is 3w 10 the bewt ol iy Knowiodge and belief
On o about the datsts) of . May2ony _ Inthe coumty of Not Appiicatie " i
Distretof Mot Agplcatie |, (e dclndasi(s) violsed:
Cnde Seotion Cferve Descripoben
WUSC B4 Theh of Governmenl Propery
MUSC ™ Uneuthorized Cammunscaton of Natonal Delense Informatice
1WBUSC ™) Wi Coy ol Caw ) w
#n Urimthortoed Parson

This oreminal ownplain is based on these factx:

See Atached AMco .
Verue W proper pursaant 1 18 U S C. 3238

™ Certiroed en the sttached thect

Novsownd by AUBABALEA ) W
I oA

ryrs ey
John A Kk, x
. Specal Agont, Feders Gereay of investgetinn

Prownd e ond inle

Soom ke bl me avd sagied i my presenesd
Ue: 0842013 ~ Uniad States Magistreta Jusge
Unlye 's wymawry

Uity annd st Ausandria, YA Hon Jobw P Andemson, US. Mageabuaty Juige
. T - T Vvt sy iy



All The Dupes Fit To
Print: Journalists Who
Have Served As Tools
Of Communist
Propaganda.

by Paul Kengor Ph.D.

Published by America’s Survival, Inc.
www.usasurvival.org

443-964-8208

Columbia has a long tradition
of public service. President
Barack Obama graduated from
Columbia College; 13 alumni
have served as New York

PAUL KENGOR, Ph.D. governor; 15 Columbians have
served as mayor of New York City.




E THE NEX1
| OF JOURNAI

TANDARDS
N JOURNALI

Career Services

Graduates of the program have been hired
at news organizations including The New
York Times, The Washington Post, The
Wall Street Journal, Newsweek.com, Time
magazine, Pro Publica, Reuters, the PBS
NewsHour, American Banker, and CNN.
They are also writing books, teaching
journalism, producing independent
documentaries, creating international
blogs, and freelancing for magazines,
newspapers, and broadcast and online
media. Our Career Services staff—all
former journalists with strong industry
connections in print, broadcast, and online
media—works closely with students to help
them pursue the most meaningful jobs in
the U.S. and abroad. Students meet with a
Career Services counselor for one-on-one
consultations throughout the year and may
attend any of the dozens of job-hunting
strategy sessions held at the School.
journalism.columbia.edu/careers



“A much needed and compelling
portrait of the Occupy movement.”

v TODD GITLIN de

TODD GITLIN is professor of journalism and sociology and chair of the PhD
program in communications at Columbia University. He lectures widely on matters
relating to OWS and is the author of fourteen previous books about politics, culture,
movements, and media, including the bestselling The Sixties. He was a founding
member of Students for a Democratic Society and its third president.




Mm‘l.‘h‘:r:l.s..nl:\'vever. ooly one world statesman who
. - L belongs in the same c!m 35 the giants of yesteryear
Saving the World FOR Socialism: ( 85 & man with 3 visioo, program and record of

: achievement. He is, of course, Fidel Castro of Cuba,
How Soviet Dum and Communist hated and feared by many Americans but idolized by

Fellow Traveler Curtis MacDougall Trained | the rank 2od file of Latin Americans and respected the
Today’s “Progressive” Journalists world over for his successful defiance of American
k imperialists.
By CIiff Kincaid

President, America’s Survival, inc,

With the aavent of what Rush Limbaugh calls the “state-run media,” a reference o LERNER SOTLIVE NEWSPAR
journalists acting as shilis for the Obama White House, many people are asking how MDA
and why journalism urned out this way, This is how they were trained. ooy enorieaingly o o

A 8 e e e RCR bl Sl o i cisges o A, B b
n ia to iti ic atiention on a gy d
left-wing media bias, especially the effort to ol oy B e o b et
e o o o Vg o v e
a
Without Americans: For Most, A Betler Lifo,” was the
headline over a New York Times article. But the results
were Communist re-education camps, Vietnamese boat >
people and the Cambodian genocide. '
| began working for Reed in 1878, after gradualing with )
a major in joumalism and communications MacDougall
al the University of Toledo, Ohio, and realizing
that joumnalism had radically changed into what my college journalism textbook,
Interpretative Reporting,' openly called "The New Journalism.* This trend was evident in
the 1580s. when the major U S. media favorably reported on Communist efforts to take
over Central America. | reported on Washinglon Post reporter Karen De Young tefling a A QUETEACIRTISY A0 B s & 00
left-wing Institute for Policy Studies (IPS) seminar that the Communist guerrilia groups e vt U2 o ackeion 10 Dass siendy thot.
in Central America were considered ‘the good guys.” This trend had been seen e s g G
previously in the coverage of Fidel Castro's Communis! revolution in Cuba. "‘:.".“‘..‘:.'.‘.';‘:‘.:".‘:.‘::'..‘:".:.-.,
devirion, dew e ol Sefal sed Mo

Curtis MacDougall (1903-1885), the author of Inferprotative Reporting, has been abeled Ch e ey e iy T
one of the “makers of the media mind” in a book by William David Sioan.? Infarpretative Foncaca, Bushets Sicie o s AWe 44
Reporting was a standard text in journalism schools for more than 50 years, * “used at o g bl i o
one time or another by almost every journaliem program in the country,” Skoan noted 3 gy e gt s o

Sivarement. He w0 twaie, T Corps of G,
Now we know that this journalism “educator” was investigated by the FBI V| Dot cut sl Ay ity eiaiee s Mol
because of his role as a fellow traveler of the Communist Party with tias to Soviet [ w8 over bor e successhil detanes o€ Aueswie 3
agents. He succeeded in poisoning the minds of many young journalists. And we \
are still trying to overcome his disastrous legacy. AL £ fnmaccsnrmgeh Lol e

i
!
f
i
=

?
;
:
i
!

| Published by Amenica’s Survival, Inc www.usasurvival.org 443-054-8208 0t Ao i achatic L Gove betd

3

i
it
HE
i
!
e

iz
%&
i
i

H
L
!!
4
ot
lﬁ
i
i

|
|
|



N.Y. Times reporter Walter Duranty received the Pulitzer Prize for his coverage of life in the USSR. His
dispatches were cleared by Soviet officials and were thus sanitized of the purges and artificial famines

that would kill millions.

:
:
)
i
3
.

ey — — ¥ AU IORULBU WOI'-
wany was under the Lupression that the change wen
tnitiated by Russis., _In conclusion, Duranty poimi-
. ed ou.f shat,”in sgrevment with ths NEW YOEILE.IIB snd
%k Sovisy authoritics,™ hig efficlsl despatches al-
ways roflect the of¥isial cpinion of the Soviet régine
— - R
[ &nd no% bis own,

AWK BN 3 \ A.W.Klisfoth.

“The best evidence against Duranty and the Times is the Kliefoth
memorandum from 1931, which proves unequivocally that the Times and
Soviet authorities had agreed to publish his official dispatches, little more
than pure propaganda...For the board to suggest that revoking the prize at
this date would be indulging in a Stalin-like airbrushing of history is tortured
logic, a spurious and disingenuous argument without merit. By associating
Duranty with the prize, the board abrogates its responsibility as caretakers
of the mission it was assigned by Pulitzer. By refusing to acknowledge the
evidence supplied by those interested in responsible journalism, the board
perpetuates Duranty’s malfeasance.”

- Ray Gamache, Ph.D., Assistant Professor of Mass Communications,
King's College



All The Dupes Fit To Print:
Journalists Who Have Served As
Tools Of Communist Propaganda By
Paul Kengor Ph.D. (Author), Cliff Kincaid
(Introduction)

Among the most astonishing was Walter Duranty,
who, said Muggeridge, wrote “everything the Soviet
authorities wanted him to — that collectivization of
agriculture was working well, with no famine condi-
tions anywhere; that the purges were justified, the
confessions genuine, and the judicial procedure impec-
cable.”l” That was bad enough. But making it worse,
“The New York Times went on all those years giving
great prominence to Duranty’s messages, building him
and them up when they were so evidently nonsensi-
cally untrue.” According to Muggeridge, the Times did
this “to the point that he came to be accepted as the
great Russian expert in America, and played a major
part in shaping President Roosevelt’s policies vis-a-vis
the USSR.™®

R B0k TETSROTERGT 1 wnnniwrn na lace

Infiltration of the media by the KGB
and its friends, 1978 By John Rees

o - e gy

Walter Duranty, Moscow correspondent of
The New York Times in the 1930’s was another
journalist who served the U.S.S.R. faithfully.
Malcolm Muggeridge, the British author, who
served as a correspondent in Moscow and knew
Duranty, writes in his autobiography that no
one followed the party line more closely than
Walter Duranty. He said that Duranty was
constantly held up to the other correspondents
by the Soviet officials as an example that they
should try to follow.

“It, of course, suited his material interests
thus to write everything the Soviet authorities
wanted him to—that collectivisation of agricul-
ture was working well, with no famine condi-
tions anywhere; that the purges were justified,
the confessions genuine, and the judicial
procedure impeccable,”” Muggeridge writes.
Being so cooperative, Duranty never had any
trouble getting a visa, interviews, a house, or
whatever he wanted, Muggeridge said.

Muggeridge added: “‘If The New York Times
went on all those years giving great prominence
to Duranty’s messages, building him and them
up when they were so evidently nonsensically
untrue, to the point that he came to be accepted
as the great Russian expert in America, and
played a major part in shaping President
Roosevelt’s policies vis-a-vis the USSR—this
was not, we may be sure, because The Times
was deceived. Rather, because it wanted to be
so deceived, and Duranty provided the requisite
deception material.”’



KGB: The Inside Story of Its Foreign Operations from Lenin to Gorbachev
by Christopher Andrew and Oleg Gordievsky

. T TTTemessess wUUL,  LUCY WEIT

handed over to the jurisdiction of the OGPU.*
The OGPU also helped to prevent news of the famine from
crossing the borders it had sealed. One of the most successful Soviet
“active measures” of the 1930s was to persuade most of the outside
world, as well as gullible Western visitors and journalists actually in the
Soviet Union, that one of the worst famines in modern history was no
more than a piece of anti-Soviet propaganda. After five days in the
Ukraine, spent in official receptions, banquets, and carefully conducted
tours, Edouard Herriot, the French radical leader, twice prime minister
of his country, “categorically denied the lies of the bourgeois press
about a famine in the Soviet Union.” After a tour of Potemkin villages,
Bernard Shaw announced: “I did not see a single under-nourished
person in Russia, young or old. Were they padded? Were their hollow
cheeks distended by pieces of india rubber inside?” The New York
Times correspondent in Moscow, Walter Duranty, awarded the Pu-
litzer Prize in 1932 for his “dispassionate, interpretive reporting of the
news from Russia,” claimed in August 1933 that “any report of a
famine in Russia is today an exaggeration or malignant propaganda.”
The gurus of British Fabian socialism, Beatrice and Sidney Webb,

reached the same conclusion after their tours of Russia in 1932 and
1933. Thav hlamad ¢ha 6 it 5~ - -




Excerpts. Letter from Reed Irvine: Revoke Duranty’s Prize
July 2, 1999

Mr. Seymour Topping
Administrator

The Pultzer Prizes Milli Vanilli's Grammy Rescinded by Academy

Columbia University
Dear Mr. Topping:

Duranty was awarded the prize for his coverage of the Soviet Union in 1932, the year when the great famine of 1932-33 began in the Ukraine. His biographer, S.J.
Taylor, calls it "the greatest man-made disaster ever recorded, exceeding in scale even the Jewish Holocaust of the next decade." Eugene Lyons said that Duranty
privately put the number of dead from the famine as high as 10 million even though he was reporting that there was not and could not be a food shortage in the Soviet
Union and that there was no starvation.

The famine was planned by Stalin to destroy the opposition to his collectivization program in the Ukraine. The famine itself was one of Stalin's economic plans and
Duranty's failure to report it truthfully refutes every word in that citation.

Would the judges who awarded the prize to Duranty in 1933 have done so had they known that the Soviet government was providing him with both a mistress and a
car and giving him special privileges that were designed to influence his reporting. And they did. Duranty is reported to have told a U.S. embassy official in Berlin in
1931 that his dispatches always reflected the Soviet position.

Correcting errors is supposed to be a hallmark of good journalism. Awarding the Pulitzer Prize to Walter Duranty was obviously a monumental error, and it cries out for
correction. Of course, it is not the only one that has ever been made. | don't recall the board refusing to accept the Washington Post's return of the prize awarded to
Janet Cooke in 1981. Admitting that her selection was a serious mistake was the honorable thing to do. It is hard to conceive of the board allowing that award to stand
had Ms. Cooke refused to give it up.

If [revocation] is not done, the prize will lose respect. It will signal that the standards for integrity and honesty demanded of journalists are lower than those demanded
of pop singers by the National Academy of Recording Arts and Sciences.

In 1992, the Academy revoked a 1989 Grammy awarded to a group called Milli Vanilli, when it was discovered that the "singers" did not actually sing their songs. They
lip-synched the voices of others. Officials of the Academy made it clear that if there was reason to question any homination they would investigate aggressively and
take appropriate action. You should do the same.

Sincerely yours,
Reed Irvine

Chairman
Accuracy in Media



Introducing: All the Dupes Fit to Print: An Undergraduate Lesson
Plan to Introduce Students to Journalistic Malpractice Through
Reporting on the Ukrainian Holodomor of 1932 — 1933. From
America’s Survival, Inc.

This lesson plan suggests resources for teaching about journalism
and ethics through a case study of the historical effects of media
suppression of news of the Ukrainian Holodomor — suppression
primarily committed by New York Times’ writer Walter Duranty, who
nonetheless won a Pulitzer Prize for his Soviet journalism. The main
text is Paul Kengor’s book, All the Dupes Fit to Print: Journalists Who
Have Served as Tools of Communist Propaganda (2013, America’s
Survival, Inc., “Dupes” in syllabus). The syllabus introduces students
to the Holodomor, a forgotten historical event, and traces the
continuing controversy over Duranty’s reporting through the later
decades of the twentieth century as the Times and Pulitzer officials
debated rescinding Duranty’s Pulitzer designation. This lesson plan
offers journalism students a chance to analyze a case of journalistic
malpractice that affected the historical remembrance of a significant
world event.



- — —_———— T W W W W —— p——— W " - PV . . -vbww‘J

Allan Brownfield in a study How Media Bias Distorts Our
View of the World*" quoted extensively from a 1982 survey on
the attitudes and values of students at the Columbia Univer-
sity School of Journalism. It found that the future jour-
nalists...

...were overwhelmingly non-religious. Over 80 percent said they
seldom or never attended church or synagogue, and only eight
percent said they attend religious services regularly. Politically,
85 percent of the students described themselves as llberals and
only 11 percent called themselves conservative.*®

The students attitudes showed a hostility to free enterprise
and the American political system. In rating prominent men
and women, Brownfield said that the students...

...rated Fidel Castro more positively than Ronald Reagan. The
Sandinista Communists of Nicaragua were rated in a more
favorable manner than Prime Minister Margaret Thatcher of Great
Britain or former U.S. Ambassador to the United Nations Jeane
Kirkpatrick. Forty-one percent of the students apgroved the San-
dinista-Marxist regime and only 26 disapproved.



JIZAARA\JAIL AR V UWe o

If these figures are added to the figures given above, we come up

with a grand total of nearly 35 million human lives as a minimum esti-
mate and 45 million as a more probable estimate.

T T T E Bl ANt ) MRSty |

920 CoNoREss v . DOCUMENT
Tt Seeston. } SENATE { Novess

THE HUMAN COST OF SOVIET COMMUNISM

FREFARED AT THE MEQUEST OF
Senator THOMAS J. Dobp

Fox THE

SUBCOMMITTEE TO INVESTIGATE THE
ADMINISTRATION OF THE INTERNAL SECURITY
ACT AND OTHER INTERNAL SECURITY LAWS

COMMITTEE ON THE JUDICIARY
UNITED STATES SENATE

W

Jury 16, 1971 —Ordered to be printed

U4 COVERNMENY VRINTING OFFICE
106 O WABHINGTON : 1911

For sale by the Saperinsadent of Decument, US. Goversament Primeng Ofice
Washingwo, DC. 30802 - Frice X conts
Secck Nusviber 2710047



Whittaker Chambers at Columbia

days on that beautitul ana expensive Campus LOIU G LdL vy Luae
was not the place for me, that my parents could never stand the costs l
of that little Harvard. I saw that I had a quick and difficult decision
to make. I took a night train for New York. The next morning, be-
fore going home, I entered Columbia University. There I could
live at home and all expenses would be less. Since I lacked certain
requirements for entrance, I took a general intelligence test and
passed without difficulty. I also used the occasion to rid myself at =&
last of the name, Vivian. In its place, I took my mother’s family =
name: Whittaker.

I remained at Columbia until my junior year. When I entered,
I was a conservative in my view of life and politics, and I was un-
dergoing a religious experience. By the time I left, entirely by my
own choice, I was no longer a conservative and I had no religion.
I had published in a campus literary magazine an atheist playlet, of
which the Hiss detense was to make large use twenty-six years later.
The same year, I went to Europe and saw Germany in the manic
throes of defeat. I returned to Columbia, this time paying my own
way. In 1925, I voluntarily withdrew for the express purpose of join-
ing the Communist Party. For I had come to believe that the world
we live in was dying, that only surgery could now save the wreckage
of mankind, and that the Communist Party was history’s surgeon.

SORETSREL JIESNY S [ L




CEULLLIAIE UL 1L Laavwy uut)l. AIAI KLy LAAANA ;.n..-.v.} VF NSA NS ARANT VY . v&abuab - YT e

the party. Every year the Communist National Students Leagu

was graduating its hundreds from the colleges. These were the
first quotas of the great drift from Columbia, Harvard and
elsewhere. These were the years that floated Alger Hiss into the
party and made possible the big undergrounds, the infiltration of
the Government, science, education and all branches of communi-
cations, but especially radio, motion pictures, book, magazine and
newspaper publishing. An entirely new type of Communist made
his appearance, not singly, but in clusters, whose members often al-
ready knew one another, influenced one another and shared the same
Communist or leftist views. A surprising number came of excellent
native American families. Nearly all were college trained from the
top per cent of their classes. Those who lacked the hardihood or



Oleg Kalugin at Columbia

INAT WE ITY 10U PEISUEUC L WU WOIR IUT U GRaAI WU aguing uy
ched him but were rebuffed. )
Pm.nhul hi \ .. P .. s =
By carly September, our group of Fulbright exchange .tu‘d ! S
r Jdv.lo go to America. Qur visit was the first by young Soviets
Was read) B d ; : ' i ' =3
i the end of World War 11—a sign that, though the cold war
since the i Iy

) J rere taking smali ¢ 5
raging, the United States and the Soviet Union were taking small step

toward rapprochement. Of the cight(’lﬁ‘} Saviets :nv ouf.gfuiv; :I:f
were officers of the KGB or Soviet military uucll:gcm.cl‘hm .F ‘;” |
GRU; the other half could be counted on to .«'Oﬂpemtc»m; usA(‘;{U
students were assigned to Columbia University, ()ncﬁ was }:un(: -;,r,_i
two of us were from the KGB, and the fourth was from the Centra

i r. His n » was Alexander
Committee of the Communist Party. His name was ‘\‘L =
: ’ -1r e Y wi
Yakovlev, and he would go on to forge a close relationship "k
‘ .'  the architects of perestroika,
Mikhail Gorbachev and become one of the architects of perest ik

i

America ul[" KM“MN

MY INSTRUCTIONS FROM FYODOR KUDASHKIN, THE HEAD OF KB
counterintelligence in New York, were clear: stay out of trouble, act
like an ordinary student, and don't try to recruit anyone. It was not a
tough assignment, and I dove into it with enthusiasm,

After all, I was twenty-four and had been turned loose in New York
City with the princely sum of $250 a month in Fulbright spending
money. [ was living for free in Columbia’s John Jay Hall, taking jour-
nalism courses, and being encouraged by the school new
the KGB—to sniff around New
can life,

Bavslo &= . »

spaper—and
York and get acquainted with Ameri-



A Popular Russian
Oleg Danilovich Kalugin

NE of the resulls of the

Soviet-American student
exchange is that the student
council of Columbia Univer-
sity’'s School of Journalism
now includes a Soviet citizen,
elected by his classmates. He
is 24-year-old Oleg Danilo-
vich Kalugin of Leningrad.
“Brilliant"” and “a real per-

sonality kid" are
typical’ of the

Man terms  Columbia
in the professors and stu-
News dents apply to Mr.

Kalugin, ith an

engagi smile and fluent
Englis}lx‘.g this blomli‘.as slim,
jaunt ung man won
Lmnyyfg:nds since he arrived
on the Columbia campus six
months ago.

Part of the reason for his
popularity at the School of
Journalism has been his will-
ingness to enter into th_e
spirit of the wor': there, Typi-
cal was the time several
weeks ago when he and a
student-photographer went to
the Metropolitan Opera House
and took pictures of the
Bolshoi Ballet's ballerinas

The New York 'Timesn

“Real personality kid'

53
AMERICA

y i alism School,
1 told him 1 had just graduated from Columbia Journalism 5¢

i ing in English, jour-
iven me a solid grounding in

and that my studies had given B i
l“-;lism andyﬂ\mcrican life. He nodded portentously an_d sugx;:(:i flo s
3 ir:xing, me to his staff. I spent a half year in the State Ry o Sond
: : i ion i Acticiy )

aP_po ' offices in Moscow, learning the operation "f‘d practic -gﬂ\“ '
ol oung colleagues wits Yevgeni Primakov,

j ism skills. Among my ¥ Z 1of
journal later—afier the 1991 coup—would go on to bccox_x.e hca.(
v:hf)\ljal:s“- freniom intellivence agency and later Russia’s prime minis-

I took up my new posting in New York in June 1960, joining an al-
ready large group of Soviet KGB officers posing as correspondents in
America, In the days of the cold war—indeed, up to the end of the
Gorbachev era—about two-thirds of Soviet foreign correspandents
were connected with the KGB. The TASS news agency, Radio Moscow,
the Novosti Press Agency, and [zvestia were heavily staffed by KGB of-
ficers. In fact, the only publication the KGB couldn't control was
Pravda, the official organ of the Central Committee of the Commu-
nist Party. The correspondents from Pravdy with the exception of a
few were untouchable, and KGB officers could only get information
from Pravda’s staffers if we asked tactfully; if we pushed Pravda’s peo-
ple too hard, we could face a rebuke from the Party. But Pravda’s in-
dependence from the KGB was no great loss, for we had more than
enough resources. Even Soviet journalists who were not officially part
of the KGB could be counted on to help us at any time. Viadimir
Kryuchkov, who went on 1o head the KGB under Gorbachev and then
to mastermind the August 1991 coup, liked to refer to these non-KGB
correspondents as “our assistants.” The FBI and CIA knew that most
of the working Soviet journalists in America were spooks; I'm sure
U.S, officials had few doubts about what [ was doing in their country.



News

Al Jazeera English to be honored with Columbia Journalism Award
May 04, 2011

Columbia University's Graduate School of Journalism will bestow its highest honor, the Columbin
Journalism Award, to Al Jazeera English. The award is given annually during the school's commencement /
ceremony to recognize an individual or organization for "singular journalism in the public interest,”

The school’s faculty, which selects the awardees, voted for Al
Jazeera English for the overall depth and quality of its peerless
coverage of the ongoing developments in the Middle East. Al
Jazeera English has performed a great service in bringing the
English speaking world in-depth coverage of the turmoil in the
Middle East.” said Dean Nicholas Lemann, "We salute its
determination to get to the heart of a complicated story
unfolding in countries where news has historically been difficult
to cover,”

pall elua

Sl adallg adall

Al Anstey, managing editor of Al Jazeera English, will accept the Al Anstey, mlnlkﬂnizllilﬁ"“d“ﬂfv AlJamera
award and speak to the graduating class of 2011. This is only the

second time that the award is being given to an organization. The first news outlet to receive the
Columbka Journalism Award was the MacNedl/ Lehrer NewsHour in 1093,

Individual Contributions Arranged By Type, Giver, Then
Recipient olusil Jiai dualia) Loy
dol Jidi di3U8 lpels ;81

Contributions to Political Committees

AN SIS G 3L jL_ia N bos_s) J
KAUFNAN. CASE\' has pedig Jially chiall sl it sargs ol d-,: Lc /
DOHA, 23127 ‘
AL JAZEERA/JOURNALIST

OBAMA. BARACK
VIA OBAMA FOR AMERICA
020372008 500.00 28930943919




"My job as someone in the media is to
humanize my people, my heritage...”

ABOUT THE SCHOOL ACADEMIC PROGRAMS CAREER SERVICES EVENTS FACULTY PRESS ROOM STUDENT WORK

Columbia Ceonracrs [ % DONATE

Journalism

Prospective  Current  Alumni Continuing ' Journalism ' Support
SChOOl@ Students Students | & Friends | Education | Awards the School

Ahmed Shihab-Eldin

Adjunct Assistant Professor

ars2157@columbia.edu




The Pulitzers were established and
endowed by Columbia University Graduate
School of Journalism founder Joseph
Pulitzer (1847-1911), a famous newspaper
publisher. “Our Republic and its press will
rise or fall together,” Pulitzer wrote, on a
plaque inside the Columbia Graduate
School of Journalism building. “An able,
disinterested, public-spirited press, with
trained intelligence to know the right and
courage to do it, can preserve that public
virtue without which popular government is
a sham and a mockery. A cynical,
mercenary, demagogic press will produce
in time a people as base as itself. The
power to mould the future of the Republic
will be in the hands of the journalists of
future generations.”

Pulit




Lt. Gen lon Mihai Pacepa, the highest-ranking Soviet bloc intelligence official ever to defect to the
West, calls the Snowden affair “a well-prepared Russian intelligence operation” against the United
States and says Snowden “is an agent of the Russian foreign intelligence service.”

Snowden’s key German contact, a member of the German Green Party, Hans Christian Strobele (above), is a member of
the German Parliament who represented the communist terrorist group, the Baader-Meinhof Gang -- also known as the
Red Army Faction (RAF). In Moscow, Strobele handed Snowden the “Honorary Diploma of the Whistleblower Award
2013,” in honor of his theft and release of classified documents on NSA surveillance programs. The RAF kidnapped and
murdered German corporation executives, bankers, and police; bombed U.S. military bases; and attacked U.S. military
personnel in Europe in the 1970s and 80s. One of their victims was U.S. Army Specialist Edward Pimental, who was
abducted and executed with a bullet to the back of his head. One of his terrorist killers was released in 2007. “The
prisoners should have the chance for a new life,” Stroebele said, referring to the terrorists being released from prison.
His biography refers to the RAF terrorist killers as “political prisoners.” The book, Tolerating Terrorism in the West: An
International Survey, notes that Strobele had been sentenced to 10 months imprisonment in 1982 for setting up a
communications network between the prisoners of the RAF and activists outside the jails. He claims this was because of
his “mission as a defender” of the RAF prisoners from 1970-1975.

The famous KGB archivist, Col. Vasili Mitrokhin, revealed in the book, The Sword and the Shield, that the Soviet KGB,
mostly through the East German intelligence service, was behind this campaign of violence and terrorism by the Baader
Meinhof Gang/RAF. The purpose was to undermine the U.S. and the NATO Alliance -- of which Germany is a member --
in Europe.



